torsdag 9 maj 2013

En ghia cab kan väl aldrig vara fel? Hade en jobbekompis vars farsa pedantrenoverade en 61a cab. Svensksåld. Har bla dom sista VAG skärmarna och front som dom kunde leverera. Han var dessutom möbelsnickare så allt träarbete var av högsta klass. Men av någon anledning så tog motivationen slut för gubben och annons i Classic motor som jag höllt på att missa. Vi var 3 om budgivningen men en kille här i Ystad drog längsta strået.
Han jobbade som egen företagare och helt plötsligt hade jag honom som kund på jobbet ett par år senare. Hade tusen frågor och det slutade att jag fick komma och titta på bilen.
Det hade inte hänt sådär väldans mycket på 3år mer än att han hade köpt det mesta som saknades nytt till bilen. Jag var tvungen att säga att jag var intresserad av att ta över och efter ett bud och 1 veckas betänketid så var vi överens. Med ett förbihåll. Han skull få första tjing om jag skulle sälja.
Nu var det bara att ligga i. Vi närmar oss årsskiftet och jag vill köra till sommaren. Tyvärr så hade den stått för många år så det mesta fick bytas i bromssystemet och en del grejor som var monterade var fel. Men det var bara att kämpa på.


Det flyter på bra. Siktet är originalskick ( eller något ditåt).
Anderssons tapetserareverkstad gör ett kanonjobb med caben.

Det luktar sommar lång väg och det är bara att montera framlamporna sen e det besiktning.
Tror jag fällt cabställningen 500ggr under injusteringen. Just denna kväll skulle jag bara caba ner och så går det en M10 bult inne i cabställningen. Taket hänger som en skadeskjuten kråka. Ridå. Motivationen sjönk till NOLL. Jag var inte sugen på att börja plocka ner cabställningen, plocka av yttertyget, stoppningen mm mm. Samma kväll kommer den förra ägaren förbi för att kolla läget. När han lämnar garaget så har jag fått hans kontonummer. Det blev ingen körning den sommaren.......men bilen rullar fortfarande i Ystad.




 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar